Rabattkupongenes gleder

Skreddersydde reklametilbud med rabattkuponger er jo kjekt. Så med en bunke rabattkuponger i lommen skred vi forleden målbevisst inn på en av byens Coop Prix-butikker, og startet jakten. Et av de rabatterte produktene var shampoo av et velrenommert merke, og den som leter, finner. Og med et elegant kast med håndleddet var den røde shampooflasken på plass i handlevogna. En annen kupong viste bildet av en gul pose Coop filtermalt kaffe. Enkelt å finne. Piece of cake. Vi gjorde ferdig handlerunden, leverte våre rabattkuponger, betalte, fikk med oss varene og kjørte hjem.

Vel hjemme kom vi til å sjekke kassalappen. Joda, de fleste rabattkupongene hadde gitt uttelling. På to stykker nær. Hvorfor i huleste hadde vi ikke fått rabatt på shampooen? Akkurat, ja. Rett på limpinnen igjen. Balsam. Feil flaske. Kliss like flasker, samme merke, samme farge. Og vi som ikke bruker balsam, en gang. Ennå vi sikkert burde gjort det. Kanskje vi ville blitt penere dersom vi begynte å bruke balsam? Kanskje vår hustru – velsigne henne – ville smilt enda blidere til oss i den årle morgenstund dersom de hårtustene vi har, hadde fått stifte bekjentskap med balsamens undergjørende virkninger? Ja, det er så mangt en godt voksen og strengt gift herre kan lure på.

Men i alle dager ikke rabatt på den gule kaffeposen, heller? Du store alpakka, eller kanskje bedre, du stramme suspensorium! Hva skal dette bety? Nuh, “kokmalt” stod det visst på kassalappen. Og altså ingen rabatt. Lurt igjen, av det mest velbrukte knepet i boka. Ikke liker vi kokmalt kaffe, og ikke har vi kaffekjel, heller. Hva med et forbud mot kokmalt kaffe, spesielt i filtermalt-hylla?

Ha en for øvrig fortsatt fin dag. Vinterferie og allslags!

1
 
 
 
 
avatar

About Dag Eigil

Kjekk og grei herremann i sin beste middelalder. En tvers igjennom snill og hyggelig fyr som ofte klapper så vel katten som fruen kjærlig på pelsen. En person med moral og personlig integritet på høyde med det beste i utlandet. Hyggelig, omgjengelig og lett å holde ren. Humorist, blogger og hobbyskribent. En venn av ordet i beste forstand
Uncategorized , , , , , , , , ,

4 comments


  1. Kanskje din kone, velsigne henne, liker kokmalt kaffe? Her i heimen har vi oppdaget at kupongene kommer på de produktene vi kjøper oftest. Heldigvis for oss, avslører kupongene at vi er kjernesunn hippieungdom. Og det er jo trivelig.





  2. Den velsignede gidder virkelig ikke å stå og koke kaffe! Man har ikke kaffekjel i huset en gang. Men det fungerer nesten brukbart
    å trakte kokekaffen. Iallfall i nødsfall, hvis vi en gang har gått tom for filtermalt. Men det gjør vi jo sjelden nufortiden, siden de omtalte rabattlappene havner i postkassen med selvforsterkende effekt gang på gang. Denne reklamegreia viser med all tydelighet at man blir sett allevegne; tenk Coop vet hvilke kunder som kjøper bananer og balsam. Det er vel noe av greia med overvåkingssamfunnet dette.
    Dag – du kan jo ved anledning vise blogg-allmuen den genialt billige kaffetraktemetoden du har funnet opp.





  3. Shampo ja. Skulle vært interessant å vite hva det er som får produsentene til å vegre seg sånn for å tydelig tilkjennegi hva som er oppi disse beholderne. Jeg for min del har funnet ut at shampo skummer mer enn balsam, for det er det eneste jeg har å holde meg til inni dampen. Etter hva jeg ser må det være lettere for de fra Suomi.

    1





  4. Uff, det der er ikke lett. Har du sett tv-programmene fra kupongjegerene i USA, så skjønner man at det gjelder å holde hodet kaldt. Balsam ja. Du får skylle lokkene i det en gang, så ser du om du liker det???? Eller så får du gå tilbake med det og bytte til nyttigere ting! :)





Leave a Reply to solveig50 Cancel reply