Om kundeplagermusikk mens man venter på kundeservice

Vi er såpass gammeldags at vi fortsatt har fasttelefon der hjemme i residensen.  Selv om både vi og vår hustru – velsigne henne – er ivrige mobiltelefonbrukere, har vi liksom ikke klart å ta mot til oss og kuttet ut den der hjemlige stabiltelefonen.  Vi er kanskje litt konservative, eller endatil litt bakstreverske på det viset, men vi trives med det. 

Men akk!  I det siste har vi opplevd noen problemer med stabiltelefonen.  Summetonen har tidvis forsvunnet, for i det siste å absentere seg helt.  Dette har avstedkommet noen mobiltelefonbaserte, telefonisk musikalske med “smektemusikk” i påvente av å få snakke med en kundebehandler hos Telenor kundeservice. Og siden vi ikke er den eneste kunden som ønsker slik kontakt, har det blitt en del venting.  Men det vi får på øret, er ingenlunde egnet til å gi de ventende verken sjelefred eller musikalsk nytelse.  Komplett søppelmusikk, altfor høyt og dertil skikkelig forvrengt.  Jada, trønderrock også.  Rai-rai-rai.  Vi måtte holde mobilen langt fra øret.  Skulle tro at meningen var å få kunden til å gi opp og legge på. Og hvem vet, kanskje er vi ikke så langt fra sannheten? 

Telenor kundeservice, god bedring!

 
 
 
 
avatar

About Dag Eigil

Kjekk og grei herremann i sin beste middelalder. En tvers igjennom snill og hyggelig fyr som ofte klapper så vel katten som fruen kjærlig på pelsen. En person med moral og personlig integritet på høyde med det beste i utlandet. Hyggelig, omgjengelig og lett å holde ren. Humorist, blogger og hobbyskribent. En venn av ordet i beste forstand
Uncategorized , , , , , , , ,

13 comments


  1. Du skal være klar over at en del bedrifter (og statlige institusjoner) faktisk tjener penger på dette! For det første har nummere i 800-serien en litt annen pris for tellerskritt enn andre. Noen kan være gratis, mens andre kan være opptil 3-4 ganger så dyre som andre. Jeg husker jeg skrev et innlegg på VGB om 800-nummere med full prisoversikt!

    Når telefonen så beretter at ‘alle våre operatører er i øyeblikket opptatt’, så har de pr definisjon tatt av røret og tellerskrittene ruller (mens du hører musikk). Og på de tellerskrittene henter bedriften en viss provisjon!!!

    Når dette gjøres bevisst, vil du aldri få et levende menneske på tråden med en gang på dette nummeret. Du SKAL vente (og gi ditt bidrag til kommunikasjonskostnader). Det beste blir dermed å sende en mail: SI at du har et viktig meddelende i en sak, og be om at de ringer deg når en eller annen er ledig. (Eller du kan sende et brev! )





    • Men Telenor har ikke mailadresse du kan sende til 😉





      • ALLE har en mailadresse! Men de bedriftene som bare vil ha pengene dine og helst ikke vil være brydd med å snakke med deg, de skjuler slike adresser.

        Det holder imidlertid at du finner mailadressen til en enkelt ansatt. Så sender du en mail hvor du sier at du har en viktig beskjed til markedssdirektøren, men at du dessverre ikke var istand til å finne adressen. Kan hun/han videresende? Og så ber du om å bli oppringt.

        Hvis dette skjedde på din arbeidsplass og du fikk en slik mail, – ville du ta ansvaret som vil bli utløst om du unnlater å varsle vedkommende?





  2. Prakk-og-plag muzakk?! ..og på trøndersk i tillegg..? Nei,takk!! Jeg må si at du er en tålmodig sjel,Dag Eigil! :)

    ¤..jeg er ikke udelt begeistret for muzakken som finnes på diverse handlesteder heller… ¤





  3. ola har fått besøk av herr Vriompeis, som med løftede øyenbryn spør: Hva er forskjellen mellom service og kundeservice? Han peisen påstår det er smør på flesk(?)
    Nå er jeg litt ubevandret i slike litterære Erasmus-kretser (Mensa), så jeg overlater til deg å svare …





  4. Slik ventemusikk kan være en prøvelse! Jeg må ærlig innrømme at det har hendt (ikke så få ganger) at jeg har lagt på. Akk ja, om det ennå hadde vært rolig, lav musikk, men neida, det er som om noen har satt en svær subwoofer rett inn i øregangen din. 😀





  5. Slitsomt, Ikke det at jeg ikke liker god musikk, for det gjør jeg.., men nå er ikke allt du får på øret bare god musikk.
    De spør deg ikke hva du vil høre på…





  6. Jeg foretrekker å maile dem om det ikke haster sånn tvert syn. Tryg forsikring har en glimrende løsning – der kan du legge igjen tlfnummer og så ringer de deg – eller meg, da 😆 Funker som fjell.





  7. Jeg hater ventemusikk :-( Nå har noen startet med å synge de derre tast dit og tast datt tekstene også :-( tror det er DNB
    Telenor er enklere å få tak i på Facebook, det går an å legge inn en privatmelding til dem og da svarer dem der, eller du kan be dem ringe deg.





  8. D-E…..

    jeg vil anbefale å sette telefonen på høytalermodus…. legges den fra deg .. og gjøre noe annet i mens….
    ellers legger jeg merke til at min mor betaler 159 kr pr mnd for sin fastlf – og det før hun har ringt – hennes siste kvartalsregning er faktisk 477,- i fastavgift – 351,79 i bruk…..





  9. Vi har også en sånn gammeldags fasttelefon og vi har også hatt problemer med summetonen og i tillegg masse spraking på linjen. Jeg sendte et helt ordinært brev med frimerke som ble levert til Telenor Norge AS
    Snarøyveien 30 1331 Fornebu, av postverkets dyktige og tjenestevillige hender, og et par dager senere mottok jeg en telefonisk henvendelse på en linje som spraket så forferdelig at problemet umiddelbart ble forstått i andre enden. Dagen etter var alt i orden.





  10. avatar torillus54

    Stabiltelefon – det er et bra uttrykk! Enig med deg, stabiltelefon er kjekt å ha, vi beholder også våre to fremdeles. Vi har til og med vært forskånet for skurr på linja. Men skulle dette vederfares oss, var det gode råd å hente i kommentarene ovenfor her.





  11. avatar Neugierig

    Hei DE!
    Musikken passer Dem ikke, nei? Nuvel. Til lags åt alle kan ingen gjera, veit du. 😉 Mitt argument mot å ha en slik fasttelefon går rett og slett på at det må da kunne være praktisk å slippe flere regninger enn nødvendig. Men hey, jeg kan jo ta feil. Forøvrig både et og anbefala eg vossafår. God jul!





Leave a Reply