Dag Eigil: Fortsatt umulig å logge seg inn på Twitter

Ja, vi vet det er et av livets marginale problemer.  Egentlig er  det jo ikke noe problem overhodet.  Vi er strengt og lykkelig gift med vår hustru – velsigne henne, vi bor i et flott hus i et respektabelt strøk, vi har vår etter måten greie jobb, og vi spiser oss mett hver eneste dag.  Minst. Hvilket det med skam at sige må vedgås at vår fysiske framtoning bærer en smule preg av.  Vi har i så måte mer enn en gang lurt på om det kan hjelpe dersom vi tar skjeen i en annen hånd, helst en annen hånd enn vår egen, men vi vet nå ikke helt.  Livet og livvidden er som kjent fullt av mysterier.  Det er dessuten TV-aksjonsdag.

Men det var altså dette med Twitter.  Vi vedgår gjerne at vi har en smule glede av å twitre litt sånn fra tid til annen, eller rettere sagt:  Vi hadde glede av det.  Legg merke til bruken av fortidsformen her.  For nå er det flere dager siden vi sist kunne logge oss inn på vår kjære og dypt savnede Twitter-konto, og vi sliter med savnet og abstinensen.  I det siste har vi utelukkende fått fram den der irriterende hval-tegningen som indikerer at Twitter er overbelastet, “and wait a moment and try again”.  Hvilket vi gjør, stadig vekk.  Til ingen som helst nytte.  Hval og og atter hval.  Hvalen er der med hele sin tyngde, hver enda gang vi prøver å logge oss inn.  Det er umulig å bli kvitt den.  Og nei, det hjelper ikke å bruke Tweetdeck, Brizzly etc. heller.  Ekstra irriterende blir det jo når vi får inntrykk av at andre twitrere vi kjenner, som også er vgb-bloggere, twitrer videre som om intet var skjeidd.  De har riktignok opplevd noen småproblemer sånn twitterwise, men det er tydeligvis et tilbakelagt stadium.  Ikke slik hos oss.  Her er hvalen  irriterende til stede.  Det later faktisk til at den har slått seg til hos oss. 

Kan det være en fin og underfundig måte å fortelle oss at vi er uønsket på Twitter?  I så fall, hvorfor?  Vi kan ikke se at vi har skrevet noe spesielt grovt eller krenkende der.  Eller er det kanskje et problem som de fortsatt ikke har løst i forbindelse med oppgraderingen (!), og som nå gjelder et begrenset antall brukere?  Hvordan i huleste gjør man i så fall rette vedkommende oppmerksom på miseren?   Ja, vi lar oss irritere en smule, selv om vi er en dannet og veloppdragen herremann i sin beste middelalder.  Vi klarer faktisk ikke å la være å bruke kraftuttrykk.  Hekkan! Fadosten og!  Dillerina!  Få ut fingen, og se til å få fraktet den j…. hvalen ut på dypt vann.  Vivil ha Twitter-kontoen vår tilbake, i operativ stand, ASAP!  👿

Er det noen der ute som kanskje vet noe her?    Innspill mottas med takk. 😀

 
 
 
 
avatar

About Dag Eigil

Kjekk og grei herremann i sin beste middelalder. En tvers igjennom snill og hyggelig fyr som ofte klapper så vel katten som fruen kjærlig på pelsen. En person med moral og personlig integritet på høyde med det beste i utlandet. Hyggelig, omgjengelig og lett å holde ren. Humorist, blogger og hobbyskribent. En venn av ordet i beste forstand
1 , , , ,

11 comments


  1. jeg kommer inn uten problem. Så jeg kan ikke svare deg…

    Da må det nok være vi som er blant de heldige utvalgte som slipper å twitre for tiden. :-)





  2. HIHI, da skjønner du kanskje meg og vgb uten at det er til noen hjelp selvsagt:)
    Håper du har overlevd helgen sånn noenlunde, solen har ivhertfall skint i Haugesund hvor jeg har vært.

    Aldri kjekt når ting ikke virker, vet du. Skulle tro det var rimelig allmenngyldig. Men ellers har vi hatt en aldeles fornydelig dag her på våre kanter. Vi har vært på tur til Hå gamle prestegård med tilliggende herligheter, og kjørt med vår nye “konebil”. En flott dag. :-)





  3. Som jeg sier til kona, det kan virke som problemet ligger hos deg. Twittrer i vei både med mobil, pc og mac.

    Det kan se slik ut, ja. Det er nok sikkert en del flere der ute som opplever det samme, men irriterende er det.





  4. Kan du forresten ikke bare høre på twitter om det er andre med lignende problemer.

    Har prøvd å klikke oss fram i mylderet, og det kan late til at det er noen som har problemer av denne karakter. Over lang tid.





  5. JAssÅ? Hmmm… det er visst lenge siden jeg har besøkt den siden min. Rusler og tester…

    Håper at det virker hos deg, da. Og send en tweet til oss mens du holder på. :-)





  6. hmm.. kan telle på en hand den ene gangen jeg har møtt på hvalen den siste uka, og da forsvant den i dypet da jeg refresh’a siden.. Jeg twitrer fra mobilen, tweetdeck og nettet (google chrome) uten problemer..

    Her hos oss var hvalen umulig å få vekk. Den hadde nærmest slått seg til hos oss. Men her i går ettermiddag forsvant den plutselig, og vi hadde tilgang til vår kjære twitterkonto igjen som før. Ting skjer! :-)





  7. Jeg har akkurat samme problem! Får ikke logget meg inn. Vært slik en uke snart… Utrolig irriterende. Jeg får også opp hvalen….. Fint hvis du kunne mailet meg hvis du finner ut av det.

    @anka2

    Ja, det var skikkelig irriterende. Men i går ettermiddag løsnet det tydeligvis, for da begynte det å funke igjen, sånn helt plutselig. Håper du kan si det samme. Ha en fin dag! :-)





  8. Hvabehager? Twitter? Nei, så moderne er jeg ikke blitt. Virker det nå? :-)

    Vi modne herremenn kan såmenn være veldig moderne! Så vi twitrer i vei. Og i går begynte det plutselig å virke igjen…tralalala… :-)





  9. Den hvalen tror jeg er mest til pynt, eller noe 😀
    Om jeg klikker der det står Home, så kommer jeg inn likevel 😀

    Den hadde tydeligvis blitt fortøyd her hos oss. Og der ble den værende, uansett hvor mange ganger man trykket på Home. Men til slutt forsvant den da. Så nå er vi oppetwitrende igjen. :-)





  10. Så hvalen ble endelig fraktet vekk..? 😉 Ha en super dag! :)

    Den forsvant endelig, ja. Men de som fjernet den, må nok ha brukt sterke virkemidler. De er rimelig uhåndterlige, de der hvalene. :-)





  11. Å “hvale” eller ikke “hvale”, – det var nå godt at det ordna seg, Dag Eigil :-)

    Ja, til slutt ordner det seg, vet du. Det meste ordner seg som kjent for den kjekke. :-)





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *